0487 55 77 10

porsche turbo

porsche turbo

deze klant kwam een paar maanden geleden langs om zijn turbo te laten inspecteren

tijdens het gesprek was al snel te merken dat de klant het echt goed wou hebben 
en stelde dan ook een iets uitgebreidere behandeling voor.
Als kers op de taart kreeg dit snelle monster een keiharde besherming dewelke het lakwerk voor een zeer lage tijd gaat beschermen

DAG 1

bij binnenkomst zag de wagen er tamelijk vies uit

maar na het foamen,wassen, drogen en chemisch reinigen konden we pas aan het echte werk beginnen

als eerste hebben we voorzichtig de velgen gedemonteerd waarna we deze netjes zuiver hebben gemaakt ( ook de resten van plakloodjes hebben we verwijderd)

eens de velgen gedemonteerd zagen we zeeeeeeeeeer vuile wielkuipen 
helaas houden we er niet van en besloten om deze ook netjes te maken 

dit werd gedaan door de apc van chemical guys en diverse borstels kwasten en natuurlijk onze tce 35 stoommachine

ook de knal gele remklauwen konden een beurt gebruiken en hebben we samen met de wielkuipen netjes gemaakt

volgende stap was de motor ruimte
dit is het hart en moet net als de rest spik en span zijn 

ook hier werd alles gereinigd met apc en stoom (geen hogedruk reiniger)

DAG 2

na de wielkuipen velgen en motor ruimte was het tijd om het interieur aan te pakken

eerst werden de persoonlijke spullen verwijderd uit de wagen 

na het grondig stofzuigen en uitblazen met perslucht werd alles nog eens nagegaan met weeral apc borstels en stoom natuurlijk

al het leder werd netjes gereinigd met angelwax heaven for leather en gevoed met hide rate

rest van de panelen behandeld met innerclean van ghemical guys

desondanks we de auto al deels hadden voorbereid konden we nog steeds niet aan het corrigeren beginnen 

weeral werd de tce stoomreiniger er bij gehaald en werken alle kieren en spleten netjes gereinigd
waarna we de wagen zijn gaan decontamineren door middel van clayen

het lakwerk was niet zo slecht 
swirls vielen goed mee

enkel zaten er tamelijk veel rds krassen in 
de wagen was al eens gepolijst maar de rds krassen hadden ze er niet uigewerk 

door behulp van het kovax schuursysteem hebben we kras per kras geschuurd en terug tot hoogglans gepolijst in 2 stappen

ook zat er een deukje in schuifdak en hebben dit kunnen verwijderen door middel van uitdeuken zonder spuiten

DAG3

na dag 1 en 2 konden we aan dag 3 beginnen 

na 2 stappen polijsten reste ons nog 1 finishing stap
en kwamen we tot dit mooie resultaat

tijd om te ontvetten 
eerst werd de alles ontvet met IPA 

waarna we terug heel de wagen met stoom werd gewassen 

de reden hiervoor is dat je op deze manier alle restanten en stof van de polish kan verwijderen 

na het stomen hebben we nogmaals ontvet met eraser van carpro

waarna we de P01 primer en modesta BC 05 glascoating hebben aan gebracht

met de restjes van de BC05 hebben we dan ook maar de velgen een beschermlaagje gegeven
waarna we alles netjes met infrarood hebben afgebakken

en om af te sluiten nog even met de M1shot nagelopen 
deze gaat de coating gedurende de eerste 3 weken na aplicatie beschermen
 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,