porsche turbo
deze klant kwam een paar maanden geleden langs om zijn turbo te laten inspecteren
tijdens het gesprek was al snel te merken dat de klant het echt goed wou hebben
en stelde dan ook een iets uitgebreidere behandeling voor.
Als kers op de taart kreeg dit snelle monster een keiharde besherming dewelke het lakwerk voor een zeer lage tijd gaat beschermen
DAG 1
bij binnenkomst zag de wagen er tamelijk vies uit
maar na het foamen,wassen, drogen en chemisch reinigen konden we pas aan het echte werk beginnen
als eerste hebben we voorzichtig de velgen gedemonteerd waarna we deze netjes zuiver hebben gemaakt ( ook de resten van plakloodjes hebben we verwijderd)
eens de velgen gedemonteerd zagen we zeeeeeeeeeer vuile wielkuipen
helaas houden we er niet van en besloten om deze ook netjes te maken
dit werd gedaan door de apc van chemical guys en diverse borstels kwasten en natuurlijk onze tce 35 stoommachine
ook de knal gele remklauwen konden een beurt gebruiken en hebben we samen met de wielkuipen netjes gemaakt
volgende stap was de motor ruimte
dit is het hart en moet net als de rest spik en span zijn
ook hier werd alles gereinigd met apc en stoom (geen hogedruk reiniger)
DAG 2
na de wielkuipen velgen en motor ruimte was het tijd om het interieur aan te pakken
eerst werden de persoonlijke spullen verwijderd uit de wagen
na het grondig stofzuigen en uitblazen met perslucht werd alles nog eens nagegaan met weeral apc borstels en stoom natuurlijk
al het leder werd netjes gereinigd met angelwax heaven for leather en gevoed met hide rate
rest van de panelen behandeld met innerclean van ghemical guys
desondanks we de auto al deels hadden voorbereid konden we nog steeds niet aan het corrigeren beginnen
weeral werd de tce stoomreiniger er bij gehaald en werken alle kieren en spleten netjes gereinigd
waarna we de wagen zijn gaan decontamineren door middel van clayen
het lakwerk was niet zo slecht
swirls vielen goed mee
enkel zaten er tamelijk veel rds krassen in
de wagen was al eens gepolijst maar de rds krassen hadden ze er niet uigewerk
door behulp van het kovax schuursysteem hebben we kras per kras geschuurd en terug tot hoogglans gepolijst in 2 stappen
ook zat er een deukje in schuifdak en hebben dit kunnen verwijderen door middel van uitdeuken zonder spuiten
DAG3
na dag 1 en 2 konden we aan dag 3 beginnen
na 2 stappen polijsten reste ons nog 1 finishing stap
en kwamen we tot dit mooie resultaat
tijd om te ontvetten
eerst werd de alles ontvet met IPA
waarna we terug heel de wagen met stoom werd gewassen
de reden hiervoor is dat je op deze manier alle restanten en stof van de polish kan verwijderen
na het stomen hebben we nogmaals ontvet met eraser van carpro
waarna we de P01 primer en modesta BC 05 glascoating hebben aan gebracht
met de restjes van de BC05 hebben we dan ook maar de velgen een beschermlaagje gegeven
waarna we alles netjes met infrarood hebben afgebakken
en om af te sluiten nog even met de M1shot nagelopen
deze gaat de coating gedurende de eerste 3 weken na aplicatie beschermen